En bild säger mer än miljoner ord

Fick den här bilden skickad till mig. Den dröjde sig kvar.
Bestämde mig för att låta mina elever tänka runt den. Resultatet...
.



Flicka i sexan (blott knappt 12 år, på engeslska dessutom) analyserade bilden idag och ungefär så här lät det:
- Bilden visar att kunskap är nyckeln till verkligheten. Ju mer du vet, desto mer förberedd är du över vad som händer när vi växer upp. Vi har ett val, att antingen stirra in i en vacker vägg eller att studera världen och det som är viktigt, för att kunna handskas med den. Och förbättra den. Jag tror att med kunskap så har jag verktyg att göra verkligheten bättre.
Magister Isaksson är mållös. Känner att jag har så mycket att lära av dagens kids - och så mycket att kämpa för!
När jag tänker på mina elever är jag inte orolig. Det enda som gör mig orolig är att föräldrarna till dessa, jag, min och äldre generationer, inte ser det.
Jag känner hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar