IKT-tips: Storehouse för iPad

Jag har fått nöjet att börja undervisa en pilotklass på skolan som använder iPad, någonting som jag är ganska obekant med sedan tidigare (Apple-produkter alltså). Klassen ska från och med nästa vecka bege sig ut på två veckors PRAO och jag tänkte skicka med dem en uppgift i engelskan. Eftersom skolan fortfarande håller på att bestämma vilken sorts 1:1 man ska satsa på till hösten, så har vi inte köpt in några appar som t.ex. KeyNote eller iMovie, vilket gjorde att jag behövde ett gratisalternativ.

Jag sprang på Storehouse- visual storytelling, på App Store och gillade vad jag såg. Det är enkelt, stilfult och utan massa krimskrams. Importera bilder och videoklipp, skriv din text och så är det klart. Uppgiften som klassen får är att under PRAO dokumentera med bild, text och videoklipp för att sedan skapa en presentation i Storehouse.

Min profilsida på Storehouse

Ett snabbt projekt som jag slängde ihop när jag introducerade klassen

Skärmdump från paddan på ett projekt jag gjorde tidigare

En till skärmdump

Här lägger du till bilder
Du kan enkelt skala dina foton som senare kan i paddan förstoras till fullstorlek

Lägg till text, tre olika stilar och varje med eget typsnitt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar